یزدفردا "منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان :مسئول کلینیک اورولوژی علوم تولیدمثل یزد از راه اندازی دستگاه میکروسکوپ جراحی دراین کلینیک خبرداد و افزود: میکروسکوپ جراحی مجهز به سیستم فیلم برداری(محصولی از شرکت زایس آلمان) با حضور مهندسین شرکت مارستان در کلینیک اورولوژی پژوهشکده مورد نصب، راه اندازی و بهره برداری قرار گرفت.

 یزدفردا "منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان :مسئول کلینیک اورولوژی علوم تولیدمثل یزد  از راه اندازی دستگاه میکروسکوپ جراحی دراین کلینیک خبرداد و افزود: میکروسکوپ جراحی مجهز به سیستم فیلم برداری(محصولی از شرکت زایس آلمان) با حضور مهندسین شرکت مارستان در کلینیک اورولوژی پژوهشکده مورد نصب، راه اندازی و بهره برداری قرار گرفت.

دکتر صمد زارع در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: در همین راستا  با حضور متخصصین ارولوژیست مرکز و همچنین تکنیسین اتاق عمل اورولوژی آموزش های لازم جهت کار با دستگاه فوق انجام گرفت.

وی ادامه داد: پس از پایان آموزش نیز متخصصین اورولوژیست بصورت عملی با عملکرد دستگاه بیشتر آشنا شده و به تبادل نظر در زمینه استفاده بهینه از این سیستم در اعمال جراحی مردان و نیز استفاده در طرح های تحقیقاتی پرداختند.

دکتر زارع  تصریح کرد: این میکروسکوپ پیشرفته جراحی با هزینه ای بالغ بر 000/000/700/1 ریال از محل اعتبارات پژوهشکده علوم تولیدمثل و مساعدت ریاست دانشگاه متبوع خریداری گردیده است و جهت استفاده در اعمال جراحی در مردان آزواسپرمیا کاربرد وسیعی دارد.

 

این اورولوژیست اظهارامیدواری کرد: با راه اندازی این دستگاه شاهد افزایش روز افزون بیماران مراجعه کننده به این پژوهشکده مخصوصاً بیماران مرد با مشکل آزو اسپرمیا باشیم.

دکتر زارع یادآورشد: با وجود این میکروسکوپ همچنین انتظار می رود اعمال جراحی نظیر TESE(استخراج اسپرم از بافت بیضه) با موفقیت بسیار بالاتری صورت گرفته و در نتیجه باعث افزایش شانس این بیماران در IVF خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا